Snart dags då...

Om mindre än elva timmar sitter jag på bussen. Med en sor godispåse i handen, om jag vaknar på rätt sida. Till den bistra sanningen hör dock att jag inte har börjat packa än. Och det är M Y C K E T som ska med. Tackar min lyckliga stjärna att jag inte kommit längre i julklappshandlandet. Det är nog mycket som det är.

Idag har jag köpt en laptopväska. Svart och enkel, men förhoppningsvis får min externa hårddisk rum i den. Modemet har jag räknat ut, är det ingen idé att ta med. Kan ju faktiskt inte koppla in det hos mamma och pappa ändå, men ska jag åt internet så får jag ta deras dator. Dock är det skönt att få med all musik och så. Och jag tror att jag med lite envishet ska kunna pilla in deras modem i min dator. Såg på Comhems hemsida att de har börjat med mobilt bredband nu. Får se om jag kan börja få råd med det efter jul, så underlättas allt, vesäntligt.

Vi hade avslutning för terminen med kören idag. Leif fick en stooor fruktkorg av båda körerna. Och så drack vi glögg, åt pepparkakor, hembakta lussekatter och godis. Vi avtackade medlemmar som ska sluta, och vi pratade och sjöng. Och kramades. Leif fick två kramar av mig. Man blir så glad av att kramas tycker jag.

Nä, nu är det VERKLIGEN dags att börja packa!

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Its coming on christmas
They're cutting down trees
They're putting up reindeer
And singing songs of joy and peace
Oh I wish I had a river
I could skate away on
I wish I had a river so long
I would teach my feet to fly
Oh I wish I had a river
I could skate away on

Trackback