Helgen

Blev en del i helgen, trots att jag trodde att jag skulle sitta hemma i min tragiska ensamhet.
På fredagkvällen fick jag sms av en gammal körkompis om att hon skulle ha lite drop-in-födelsedags-fika hemma hos sig under helgen. Så efter gymet cyklade resp gick jag uppför backen hem till henne och belv minsann bjuden på både pasta och fika. Fick dessutom gosa med hennes underbara fyramånadersdotter en bra stund. Världens gladaste unge!
På kvällen var jag grym uttråkad och drog i en massa trådar tills jag slutligen fick tag på en holländska i kören. Så runt halv tio-tiotiden var jag hemma hos henne och vi pratade och drack rosévin hela kvällen. Efteråt var jag skönt dragen och kunde somna fort och lätt.
Igår hade jag sovmorgon och sen gav jag mig ut på en joggingtur. Efteråt kände jag mig uttråkad igen men fick tag på ytterligare en kompis och vi trotsade regnet och gav oss ut på en promenix. Efter att ha blivit bjuden på potatisbullar stack jag hem och glodde på TV resten av kvällen.

Nu har jag faktiskt lyckats ta kontakt med alla jag behövde ta kontakt med. Känns helt okej. Nu ska jag planera lite inför min lektion ikväll, vi ska leda en röstlek. Kursen känns just nu rätt meningslös, men det är bara att bita ihop och göra't liksom!

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback