Morgon

"Utanför fönstret står naturen sprickfärdig..."

...sa programledaren på SVT:s nyhetsmorgon alldeles nyss. När jag slog på ljudet.

Bilden har varit på ett tag, men jag ville få en stund med Åsa Jinders underbara musik innan jag slog på ljudet. Det första som mötte mig i TV:n var en man som visade sig heta Dick Erixon. Debattör var han. Han liknade en sköldpadda.

Nu har jag ätit min frukostgröt och funderar på om jag ska ta en snabb morgondusch. Idag måste det bli buss till skolan. Ska ju ha med mig trolleyn, ryggsäcken, datorn samt en gigantlisk rockring. Den ska Mia få.

Kvart i åtta får vi möta en häxa, påstår hon nu.

Varför säger de så? Att "Ni ska få möta..."? Jag är inte där personligen, jag möter inte människan ifråga.

12.18 ska bussen lämna Universitetet. Jag har lite blandade känslor över att åka ner. Det ska bli mysigt och roligt att träffa familjen och vännerna, men något i mig vill sitta här hela påsken och bara låstas som om det inte är påsk. Jag hade kunnat fira med Anna. Två Västgötar på tjugo kvadratmeter, som efter en förfest fylld med polsk vodka gav sig ut och gjorde Karlstad osäkert.

Nej, morgondusch var det!

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback