Kräftskiva

Underbart rolig kväll igår! Massa körfolk, några icke körfolk samt tre barn. En sjuveckors, en sjumånaders samt en tvååring. Mysigt värre, och lite skrikigt. Men det får man såt ut med. De är ju så gudomliga!

Jaja, kräftor blev det. Och surströmming för dem som ville. Vilket resulterade i att det stank rutten fisk i över ett halvt dygn. Jag åt såklart inga kräftor, men grönsaker och paj blev det. Vi hann sjunga lite med. Helan, Halvan och Tersen. Till slut började folk droppa av, men vi var ett litet gäng som skulle sova kvar. Vi satt uppe och tog ett litet glas likör till. Vi drack ur vinflaskorna och ölburkarna, åt upp ostbågarna och kakorna innan vi till sist bäddade åt oss.

Jag sov länge och hårt innan jag vaknade och behövde gå på dass. Sen hade jag fruktansvärt svårt att somna om, men det gick till slut.

Morgonen blev sen, men trevlig. Vi åt frukost ute, där det fortfarande fanns en kvardröjande svag doft av surströmming. ett par timmar ägnades sedan åt iordningplockande, diskande, rivande av tält med mera innan vi packade oss hem. Har haft en lugn kväll nu. Blir väl en rätt tidig sänggång, om jag känner mig själv rätt. Och imorgon börjar skolan igen. Sista terminen...

HJÄLP!

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback