Biverkningar

Trodde jag skulle slippa dem. Gjorde jag inte, men jag kom nog rätt lindrigt undan. Har varit öm och muskeltrött hela dagen. Var nere på stan en vända och där blev jag jättetrött och kände mig hur sjuk som helst. Har inte haft någon feber direkt (elle ja, det får jag aldrig, jag får undertemp istället), men jag har haft huvudvärk och varit trött och hängig hela eftermiddagen. Gick och la mig efter att jag och Finaste ätit lite, och vi somnade båda två en stund. Har väl känt mig lite piggare, men helt fräsch blir jag nog inte på resten av det här dygnet.

Kokar folk inte kaffe längre?

Jag menar inte perkulator, bryggare eller pressokaffe, utan kokar, med panna, på spisen.

Mamma har önskat sig en kaffepanna i julklapp. Var på jakt efter en förut. Det närmsta jag kom var en vattenkittel, men den kunde man minsann inte koka kaffe i. Helt sjukt. Var får man tag i dem?

På fredag åker vi till huvudstaden och blir där hela helgen. Finaste vann ju pengar och bjuder mig på My Fair Lady. Jag har sett den förr, men det här är sista föreställningen. Sista! Fatta vilket drag det lär vara! Vi ska bo på hotell och gå på restaurang som mamma betalar som julklapp till Finaste. Jag ska shoppa julklappar och Finaste ska bära kassar. Så får det bli.

Sen är det jul och jag får gosa med katter, hästar och hundar. Ska till stallet redan på måndag, hur trött jag än är. Luxor måste ju få en puss.

Såklart.

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback