Sång

Kom i säng vid ett inatt. Fick ett underbart sms av Finaste, och det drev mig nästan till tårar. Ett mycket frestande erbjudande, som jag måste tacka nej till. Hade kunnat göra vad som helst för att kunna tacka ja, men det är mycket här som måste göras först.

När vi skickat några sms fram och tillbaka var klockan över halv två och jag lyckades somna. Minns inte mycket mer än att jag vaknade av väckarklockan efter vad som verkade vara fem minuter men som i själva verket var två och en halv timme. Snoozade en halvtimme och sen var det bara att bita ihop och kliva upp, klä på sig, sminka sig och sätta sig i bilen till Skärv. Väl där insåg jag att så dåligt uppsjungen hade jag aldrig varit. Och då nynnade jag massor i bilen och värmde upp så fort jag fick chansen. Övandet gick skit, men när klockan väl blivit några minuter över sex och jag ställde mig och sjöng Giv Mig Ej Glans (oktaverad neråt) så lät det faktiskt okej. Även de andra två låtarna gick hyfsat. Sjöng i Skånings Åsaka med, innan jag kom hem till min säng igen. Vid nio lyckades jag somna med Pussel i sängen och jag sov ostört, med undantag av ett toabesök, till halv ett. Så jag har tagit igen de timmar jag förlorade inatt, även om dagen mer eller mindre blev förstörd. Plugg har det inte varit tal om, och jag ligger massor efter. Har femton sidor kvar att skriva och jag har inte gjort något på hela veckan. Jag kan enbart försvara gårdagen och idag, egentligen. Man pluggar inte på julafton och när det dröjer till sex på kvällen innan man fattar vad folk skriver till en på msn så... Ja, ni fattar.

Måste bli plugg imorgon, vill så himla gärna kunna prioritera bort en hög böcker och lämna upp dem till Karlstad på söndag. Så det är som jag sagt i två månader nu; det är bara att göra't.

Och så ska det göras också...

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback