Le, var trevlig och spela lite dum...

Idag avslutade jag äntligen skrivandet på Verksamhetsberättelsen. Efter lite joxande lämnade jag in den på tryckeriet på Universitetet. Där muttrades det lite förts, men jag fick veta att "Jodå, den kommer vara klar på onsdag. Antagligen tidigare. Jag skriver 24/2 här, för säkerhets skull".

För en timme sen ringde de och berättade att det var klart. Så det gick fort. Man får det mesta, bara man ler och är trevlig och inte argumenterar i onödan.


Fick psykbryt på en kvinna på kursen idag. När jag kom till skolan så satte jag mig utanför klassrumet hos en tjej som  jag inte så ofta pratar med. Sen kom då denna kvinna. Och börjar gnälla, så in i norden! Om att kursen är dålig, om att hon ska klaga för att vi bara har två halvdagar i veckan på Universitetet och hon har minsann åtta mil dit! Det borde inte vara en Campus-kurs, utan en distanskurs, så det så! Problemet är bara att hon den andra tjejen aldrig säger flasklock och jag höll överhuvudtaget inte med. Så oss var det lönlöst att gnälla hos, för vi brydde oss inte.
Inne i klassrummet gick hon igång igen. På den stackars läraren, naturligtvis. Som om hon kan göra något åt att lärarutbildningen inte får några pengar så att de kan ha fler lärarledda timmar. Jag var så uppe i varv över denna människa att jag höll på att få ett utbrott. Om hon nu har så jäkla långt, så läs en distanskurs då, för Guds skull. Låt oss andra som faktiskt trivs/verkar trivas få ha vår utbildning, istället för att klaga på sånt som inte går att göra något åt!

Lektionen var bra annars. Det handlade om intonation, och det var en liten ögonöppnare. Ska se till att plugga ordentligt på det här, både vad gäller grammatik och uttal, för kursen är rolig och jag lär mig verkligen massor.

Jaja, snart kommer ensemblen och övar lite här. Ska plocka iordning lite...


Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback