Dags igen...

Grr... På mig själv. Äter dåligt igen. Blir trött på det, men som jag sagt (skrivit) förr, så har jag vänner som ser efter mig. Anna är mitt stöd i allt.

I onsdags övade vi inför gårdagens konsert. Med självaste Nils Landgren, en av världens främsta jazztrombonister. Jaja, jag är inte mycket för jazz, men duktig var han och det är alltid kul att ha konsert och göra något nytt. Han var i alla fall jättetrevlig och som ordförande som föregår med gott exempel var jag framme och tog i hand (jo, jag har tvättat mig sen dess). I vilket fall som helst så övade vi hela kvällen och hade jättekul!

Gårdagens engelskalektion innefattade bland annat ett muntligt diagnostiskt test. Man satt där vid en dator med hörlurar och mikrofon och läste några ord, några fraser, en text samt sa några ord som man bara improviserade fram. Om ett tag får jag ett papper som säger hur värdelöst uttal jag har.
Efter lektionen var jag ute och joggade en sväng på Kronoparken. Jag hade planerat att göra det, men efter ett telefonsamtal jag fick, kändes det extra nödvändigt att rensa hjärnan lite.
Eftermiddagen och kvällen gick åt till rep och konserter. Allt gick jättebra, och Landgrens extranummer efter första konserten var helt underbart kul! http://www.youtube.com/watch?v=xRoyCSzzKxY (Något gammalt, men samma grej).

Åhå, det har slutat snöa. Då kan jag cykla till gymet om en liten stund.

Men nu ska jag slänga mina vissna tulpaner...

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback