Horoskop

Jag satt just och läste en gammal Metro, från i fredags. som vanligt läste jag horoskopet, utan att egentligen tro på det. Första delen av meningen löd:
"Något kan kännas lite motigt för ögonblicket,/.../"
Något känns jävligt motigt just nu. Under vecka 17-23 ska jag nämligen lyckas befinna mig på tre olika platser samtidigt varje måndag. Vi ska ha VFU måndag och tisdag de veckorna, och om jag inte får byta kommun under den perioden, från Skara till Karlstad, så kör mitt liv ihop sig totalt (jag kan säga att det känns ganska otroligt att få byta kommun, det blir så jobbigt för detta kära universitet om någon råkar be om något). Då ska jag nämligen vara i Skara klockan 8 måndag morgon, klockan 15-21 i Karlstad, klockan 8 tisdag morgon i Skara, klockan 8 (antagligen) onsdag morgon i Karlstad. Till saken hör att jag inte alls vet när jag kan få sluta för dagen på min eventuella VFU-plats. Så ni som tror på något, vad som helst. Be för mig. Be om att jag får byta kommun. Eller att jag inte har några andra lektioner de veckorna, så att jag kan lägga min VFU när jag vill och kan. Eller för att jag halkar i snön eller blir påkörd eller på något sätt skadar mig ordentligt så att jag får slippa allt ett tag.

Men nu till del två av horoskopet:
"/.../men dagen har något glädjande i beredskap åt dig."
Nu skulle det här ha gällt i fredags, men jag läste det idag, så lite läskigt är det. Det är terminsstart här idag, och olika företag har som en liten mässa här på universitetet. Swebus Express hade en liten monter med en tävling. Man fick fylla i ett formulär och svara på några frågor. en kunde jag säkert, de andra fick jag gissa på. Bäst som jag satt och läste Metro, ringde telefonen. Jag hade vunnit andrapris. 100kr i rabattcheck hos Swbus Express. Man tackar! Så mycket som jag lär få åka med dem i framtiden, passar det perfekt just nu.

Nu har jag lyckats slå ihjäl två och en halv av tre och en halv timmes sysslolöshet. Dags att hälla i sig lite lunch och sen är det snart lektion ju!

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback