Plastsäck...

Det har regnat idag. Massor. 80mm i Skara på runt tre timmar.

Jag jobbade och min brukare, en kompis till henne samt en assistent till var i stan. Kompisen skulle till frisören och vi andra följde med. Bäst vi satt där kom regnet. Och det bara vräkte ner. Vi konstaterade att där kunde vi ju inte stanna hela dagen. Så på med regnkläder på min brukare. Och vi andra? Inga regnkläder med, det här hade vi ju inte räknat med.

Frisören erbjöd oss hjälp. Plastsäckar.

Japp. Han tog fram tre plastsäckar och klippte lite i dem. Till sist hade vi varsin svart kortklänning i plast. Vi konstaterade att det helt klart var bättre än att gå utan. Jag tog av mig skorna och lade dem i ryggsäcken som jag hade under säcken. De läcker som såll och jag insåg att de aldrig skulle torka om de blev så våta som vädret föreslog att de skulle bli. Så det blev en hysterisk språngmarsch, barfota, iförd plastsäck genom skara tills vi kom till resurscentret där vi försågs med handdukar, t-shirts och mjukisbyxor. Sen blev det lite te och yatzy innan vi till sist kunde åka hem.

Japp. Det var ett äventyr det.

Men värre blev det, för andra.

Halva stan var översvämmad, åtminstonne alla viadukter. I Julahuset brakade taket igen, runt 100kvm. allt på grund av hysteriska vattenmängder.

Men imorgon ska det bli uppehåll.






Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback