Hat?

Det får man inte känna.

Heller.

Vet inte ens om det är hat. Men jag tycker inte om.

Tycker verkligen inte om.

Vill slippa se, slippa vara nära. Slippa denna fruktansvärda olustkänsla. Helst gå upp i rök.

Kroppen fylld av rysningar. Bara försvinn. Sluta vara i vägen.

Bara låt det ta slut. Låt tiden gå. Ta mig härifrån.

Prata inte med mig. Låt mig vara.

Får inte känna så. Måste le. Skratta artigt. Åtminstone svara på tilltal.

Gör mig inte till. Svarar på tilltal. Korkat tilltal, dumma frågor. Ler artigt. Säger inte mer än nödvändigt. Döljer illamåendet, rysningarna.

Om bara något kunde ha hänt. Så känslorna vore befogade.

Men icke. Bara ogillar.

Tycker verkligen inte om.

Verkligen inte.


Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback