Tillbaka

Sitter i Skövde vid en Sidewalk Express-dator. det är ett av extremt få sätt att få tiden till att gå. Annars har dagen i sig varit fruktansvärt händelselös. Det enda jag gjort är väl i princip att packa mina saker, klä på mig och åka buss i många timmar.

Har tillbringat helgen tillsammans med Finaste i Malung. Har verkligen haft det toppen. Lugn och skön helg tillsammans med fina människor, vad mer kan man begära? Har fått solat lite, även om det mest har resulterat i en bonnabränna. Annars har vi inte gjort särskilt mycket. Varit på konsert, samt träffat lite släkt. Trevliga eftermiddagar med sol och bad. Mysiga kvällar. Nu är det ett tag tills vi ses igen, men vi har åtminstone fått lite tid tillsammans.

Bussresan upp till Malung var inget skoj alls. Första biten upp till Karlstad gick bra. Efter ett byte där hamnade jag på en extrabuss till Borlänge. Där satt såna som skulle direkt till Borlänge och Peace & Love. Och vilket jävla folk! Inget ont om festivaler och folk som går på dem. De är i regel trevliga människor.

Dessa var blonderade, rosa jävla nötter. Till att börja med försenade de bussen redan första stoppet efter Karlstad. Några skulle på toaletten, och sprang femtio meter bort till Statoil. Problemet var att de bara hade fem minuter på sig. Problem nummer två uppstod när de var sju stycken som strosade iväg. Innan alla dessa hade kommit tillbaka så var bussen såklart sen redan.

I Kopparberg bytte vi chaufför och därifrån var det meningen att vi skulle åka direkt till Borlänge. Någonstans däremellan kände jag hur allt vatten jag druckit gav sig tillkänna. Jag trodde nästan jag skulle spricka. Jag brukar inte gilla busstoaletter, men i det här fallet var jag villig att göra ett undantag. Problemet här var att detta var en liten buss. Utan toalett. Samtidigt var jag stressad över att bussen verkade bli lite sen till Borlänge, där jag hade fem minuters bytetid till nästa buss. Busschauffören vågade inte riktigt lova att vi skulle komma fram i tid, men hon försökte dels hjälpa mig att nå Swebus (min telefon dog när jag var nummer ett i telefonkön), dels lugna mig genom att säga att bussarna oftast måste vänta in varandra.

Och vad händer då? Jo, fröken Überrosa kilar fram till chauffören och fjäskar till sig ett stopp ute i skogen, eftersom hon måste kissa. Och jag satt där, sprickfärdig, förbannad och stressad och ville helst bara skrika åt den där dumma jävla bruden.

Jaja, vi hann i alla fall och i Borlänge gick de av allihop. Sen var det en lugn sista bit till Mora, där Finaste mötte upp och förgyllde min dag.


Nu är i alla fall helgen över. Jobb imorgon igen. Hade gärna stannat några dagar till, men så är det. Men visst kommer jag sakna att få vakna i en varm famn på morgonen...

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback