Utmaning

Min tur att fortsätta med en stafettpinne som jag stolt tagit emot från en av de personer jag beundrar mest.

Beskriver mig med tre bra egenskaper

Snäll, ärlig, lättlärd


Beskriver mig med tre dåliga egenskaper

Lättirriterad, rättfram, överambitiös


Jag älskar att

Sjunga och spela, leka med musiken i ett nytt och roligt arr
Vara med hästarna, känner mig så fri där


Jag hatar att

Vara ensam, glömma bort viktiga göromål


En egenskap jag möjligen inte nämt på min blogg

Jag är oerhört duktig på att "ta folk"


En egenskap jag undviktit att blogga om

Möjligen hur fruktansvärt lättsressad jag kan bli...


Jag skrattar åt

"Oväntad" humor, folk som är roliga utan att veta om det, utan bara är det rent spontant
Dåliga skämt, som absolut ingen annan skrattar åt. De kan få mig att skratta hysteriskt


Jag gråter åt

Fina scener i filmer, oavsett om det är en vuxen- eller barnfilm


En situation jag inte gillar och kanske undviker därför

"Discon", jag avskyr att tvingas upp på ett dansgolv
Fester med en massa fulla människor som jag inte känner

En situation jag älskar och gärna försätter mig i

"Hemma-hos-fester", där jag känner alla och vi sitter och pratar runt ett bord och dricker lite lagom
Alla situationer där jag får vara med folk jag tycker om, under avslappnade former


Detta är jag stolt över

Att jag alltid gått min egen väg och klarat mig själv
Min familj
Min förmåga att (oftast) inte tycka problem är jobbiga, utan jag löser det mesta lugnt och rationellt och bryter ihop efteråt


Detta kan jag skämmas över

Folk som bara följer med den stora skaran, för att det är lättast så
Alla gånger jag inte högljutt protesterat när jag märkt av orättvisor


Detta gör mig glad

Tobias
Min familj
Mina vänner
Mina katter
"Mina" hästar


Detta gör mig lugn

Att diska och städa


...Nervös

"Läskiga" telefonsamtal
Ett möte med en ny, "viktig" person

Solosång av alla de slag
Åskan

...Arg

Orättvisor


...Ledsen

Svek
Oärlighet


...Förtvivlad

Misshandel/misskötsel/övergrepp av alla de slag, vare sig det handlar om barn, kvinnor, män, andra människor eller djur


...Tacksam

Alla varma människor runtomkring mig, även de jag inte känner så väl
Tobias
Min familj
Mina vänner
Tanken på att jag har ett fullt fungerande liv


...Detta ger mig en känsla av att vara odödlig

Att få stå på scenen med kören och göra en sjujävla konsert
Att känna att jag lyckas


Detta gör jag om fem år, hoppas jag.

Arbetar som en duktig lärare. Jag är rakryggad och ärlig och inte rädd för att ta konfrontationer i livet och på arbetet. Jag har lyckats få sjunga ett av mina arr för publik.

Jag utmanar:

Min lillasyster
Frida
Bella
Lotta Lindberg

Skriv en kommentar om att ni svarat!


Så här känner jag för hur mitt liv just nu.

Jag kommer att klara min utbildning. Jag är lycklig och nyförälskad. Allt bara rullar på, och det gör att jag mår bra.


Mitt motto i livet

Bevara barnasinnet och var alltid den du är! Det blir så mycket roligare och lättare allting!


Kommentarer
Åsa Jinder säger:

:)

Tack för dina fina kommentarer, utom utmaningen!

Stor kram

Åsa

2009-06-30 | 22:53:17
Bloggadress: http://blogg.passagen.se/asajinder/

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback