En varm kram från en plötslig vän

En grå vägg
Blommor
En dikt läses upp
Buketten till en bror
Tårar, ilska, axlar som skakar
En plötslig arm om min midja
En hand i min
Två huvuden tätt ihop
En varm kram från en plötslig vän

En omfamning bakifrån
Två händer på mina överarmar
En vänlig röst, en viskning i mitt öra
Jag vet vem det är
Ägaren till famnen, händerna och rösten
Men jag känner knappt denne ägare
Sinnen blir ett
En gemensam sorg
En varm kram från en plötslig vän

Famnen värmer
Jag skakar lite mindre
Tystnad, ett inre skrik
En stilla viskning
Fader Vår
Jag står där andra stod
I samma fotspår
Förlåt Oss Våra Synder
En varm kram från en plötslig vän


Auschwiz I - 090324



Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback