Utmaning

Idag var det dags för vår årliga sjungning i Kronoparkskyrkan. Vi var ett litet tappert gäng, jag var (börjar bli tradition nu) ensam i min stämma. Gick hur bra som helst ändå, de andra var inte mer än högst fyra i sina stämmor, så jag hördes i alla fall. Leif var i Stockholm, så Hermansson ledde oss. Även det gick fint.

Efter sjungningen var det dags för den traditionella Utmningen. Varje år arrangerar förra årets vinnare en utmaning med olika grenar. Årets grenar var: Kast med livlina, sjunga så många barnvisor man kunde komma på under fem minuter, sätta ihop och ta isär ett trangia-kök på tid samt namnge tio blommor. Årets arrangör var förstatenorstämman. Även här var jag ensam, men kom inte sämre än näst sist.

Annars har helgen varit trevlig. Gårdagkvällen tillbringade jag och Finaste hemma hos Norén, tillsammans med Fluff och Tjäder. Vi lagade god mat, åt av den (naturligtvis) samt såg film. Mycket trevligt.

Häpp, nu ska jag ta tag i det pluggande jag skjutit upp i snart en veckas tid...


Ingen vet, utom vi, vad som hänt
När solen går opp över taken

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback