Mysig kväll

Telepati.

Det har varit dagens ledord.

"Ska vi äta ute ikväll?" "Jo, jag tänkte på det jag med."

"Ska vi ha efterrätt sen?" "Jo, jag tänkte på det jag med."

Sagt och gjort. Vi gick till ett fullsatt Fontana di Trevi men fick bord nästan direkt. Finaste åt nån kyckling och jag beställde pasta med Karl-Johansvamp och nåt mer. Fick först in en pasta med både bacon och kyckling, men det löste de inom fem minuter. Hann inte äta nåt av det. Sen åt Finaste glass med hjortronssås och jag tog en chokladsufflé. Mycket gott. När vi ätit klart kände vi att det var läge att fylla på vin- och ölförrådet, så vi gick till Leprechaun och tog lite cider och öl. Två dito senare gick vi vidare till Café Artist där ytterligare en cider, ett glas vin, två öl, ett glas vatten samt en skål chilinötter intogs. Finate åt inga nötter, jag vill ju inte ha ihjäl honom.

Vi har pratat mycket ikväll. Om hur en eventuell framtid tillsammans kan se ut. Om vad vi känner. Om hur det började och när. Om Valborg, då allt föll på plats. Kan inte nog tala om för honom att jag tycker om honom. Att jag hoppas av hela mitt hjärta att det alltid ska vara vi. Vill våga tro.

Jag skulle vilja våga tro
Den tanken
Den ger mig ingen ro

Det är fortfarande ett stort "om". För vi kan inte veta. Det kan vi aldrig. Men vi kan inte fortsätta utan tillförsikt och hopp. Vi vet vad vi känner nu. Vi måste våga tro och hoppas att det kommer bli så.

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback