Snö!

Frusna lingon
Frusen rävskit
Fruset regn
Som blir till snö


Hur vackert Kerstin Högstrand än diktar, så kan jag inte tycka om det. Inte ens då vi låtsades leka i snön på Snorvipas Saga. Nej. Jag tycker inte om snön. Det är vått och kallt och otäckt.

Hur som helst, igår snöade det på riktigt. När jag gick från Folkuniversitetet till Systemet så virvlade ungefär tre snöflingor omkring i luften. Tio minuter senare, när jag gick ut från senast nämnda plats, hade det börjat snöa på riktigt. Blä. Och jag skulle cykla i snö och motvind uppför alla backar.

Jaja, det la sig på gräset och slabbade resten av dan, men nu på morgonen har det smält bort och ersatts med regn. Jag har inget emot regn. Jag har inget emot någon nederbörd, utöver snön.

Ja.

Det ska snöa när vi har julkonsert. Det ska snöa på julafton. Det ska snöa på nyårsafton. Det kan få ligga kvar mellan jul och nyår. Men jag blir inte ledsen om julafton är den första riktig snödagen, och jag blir absolut inte ledsen om det töar första januari.

Nu ska jag packa lite. Så fort Finaste kommer hem så sticker vi till Axvall.

Ännu en anledning till att jag inte vill ha snö. Det blir dumt på vägarna.

Och det kan vara isfläckar, även i november, på torra vägar och med åtta plusgrader.

Tro mig.

Kommentarer
Frida säger:

Vem är det som är konstig egentligen... ;)

2009-11-06 | 21:24:25

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback