Aj som FAN!

Jag har något sjukt ont i knät. Efter simningen. Jag hoppas att det är träningsvärk. Men varför skulle jag ha träningsvärk på en enda punkt i kroppen? Och just i knät?

Jag har i alla fall varit på apoteket och köpt lite bandage och Zon. Sen gick jag till Intersport och köpte en knävärmare, eller vad man ska kalla det. Den är till för att värma och ge stöd åt knät i alla fall. Och med den på så gör det enbart ont om jag trycker på den punkten där det gör ont.

Och varför skulle jag göra det?

Utan knägrejen gör varenda steg ont. Igår försökte jag böja och greja lite. Ifall det nu skulle sitta i leden. Så gör mina leder ibland och då är det bara att böja och hålla på tills det knäcker eller i bästa fall smäller till ordentligt. Då går det onda bort. Men det funkade inte och jag fick bara ännu mer ont. Det knäckte inte ens. Vilket ledde mig till slutsatsen att det sitter snarare i nån muskel. Det gjorde ont varenda gång jag vände mig i sängen inatt. Stackars Finaste fick höra på mina suckar och plågade ljud.

Men nog om elaka kroppsåkommor.

Jag har fortfarande inte kommit igång med plugget. Dumma mig. Men imorgon. Det lovar jag mig själv.

Saken är den att det inte kommer ta så lång tid. Och det förvärrar saken. Jag behöver lite stress för att det ska komma igång, men jag känner ingen sån stress.

Och det är lite dumt.

Eller mycket.

Annars har jag hållt mitt Förintelseföredrag igen. I en sexa på skolan där jag hade VFU. Hann aldrig med det när jag var där, så jag åkte dit och höll det idag istället.


Jag skulle ju kunna plugga lite nu, i och  för sig...

Om jag hade haft nån motivation, vill säga...

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback