SPKD

Det var igår det. SPKD. Förkortning för Stora PennKnyckarDagen. Av andra kallat HotSpot. Det är en jobbmässa på skolan, och var och varannan monter har en tävling. Och så lånar de ut en penna så man kan fylla i foldern. Sen lämnar man diskret foldern på disken och går lika diskret därifrån med pennan i högsta hugg. Nu har jag sju nya fräscha pennor. Det täcker upp det närmaste året.

Kvällen igår bjöd däckbyte och film hos N. Prinsessan och grodan. Ganska okej, men väldigt Disney. Som vanligt ett par sköna karaktärer, men inte mycket mer att bjuda på.

Idag är det tvätt. Mest för att mina grå bompisar legat i tvättkorgen för länge nu.

Kommentarer
frida säger:

Det är så man ska göra på mässor. På gymnasiet hade lärarna tävling i vem som kunde sno flest pennor. Vad ska man annars göra på en universitetsmässa när man är lärare?



Och eleverna i min klass, åk3, lyssnar på melodifestivallåtarna och lady gaga. Michael Jackson är ännu en favorit. Låter kul med så ska det låta.



Idag har jag fått erfara baksidan av yrket, dvs tunnelseende föräldrar som tror att deras barn är änglar. Bra start på morgonen.



trevlig helg! kram

2010-04-16 | 18:45:16

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback