Citat från Å

"/.../ men när jag spelade "Under samma himmel" så fattade jag vilken av Miorna hon var. Det var DEN Mia. Hon som tycker så mycket om just den låten."

Det där var en rejäl underdrift.

Jag vet att jag lagt upp den här många gånger. Och ska om någon minut göra det igen.

För ett och ett halvt år sedan reflekterade jag knappt över den. Det var en vacker låt, bland många andra.

Så åkte jag till Krakow, där många tankar fastnade i mitt huvud. Många bilder, som på något sätt behövde komma till uttryck, behövde frigöras. Att MP3-spelaren var laddad med övningsfiler till kommande uppsättning av Carmina Burana hjälpte inte direkt. Det gjorde saken värre. Nej, jag behövde något mer.

Något mer än samtal, varma famnar och uttryck i ord. Något... utöver det vanliga.

När jag kom hem natten till den tjugosjunde mars, snurrade tankarna fortfarande. Att sova var inte att tänka på. Mindes inte vad som fanns i CD-spelaren, men jag tryckte på random och sedan play.

Sedan släppte allt. Jag la mig raklång över min obäddade säng och bara lät det komma.

Till tonerna av...


Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback