Kära återseenden

Idag har jag träffat två gamla vänner.

Den ena är pappas förra häst, Doccen. Han har nu bytt ägare och går i en mysig hage tillsammans med en tjurig russmärr. Han proppades full av morötter och stod nöjt oh slabbade.

Den ena hade jag inte träffat på flera år. Vi tog en liten omväg hem efter besöket hos Doccen, och hamnade där min älskade gamla Alfons står. Han stod i många år på ponnytravskolan, och jag har i alla år tyckt mycket om den ponnyn. Vi har tävlat, fått fina resultat, gjort bort oss totalt, gosat, bråkt, nästan slagits, med mera, med mera. Vet inte alls om han kände igen mig, men han såg nöd ut över lite klappar. Min gamle, älskade Affepaffe.

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback