Sista vändan nu

För sista gången denna somar är jag nere i Axvall. Kom ner i onsdags förra veckan och jobbade natten. Redan torsdag förmiddag åkte jag, mamma och pappa tillbaka upp till Karlstad och spenderade det kommande dygnet där. Torsdagen bjöd på IKEA och mat på ett för oss nytt ställe, Villagetandoori. Mycket gott och massor av vegetariskt att välja på. Uppskattas! Fredagen i sin tur bjöd på en ruda med båtbussen, och sen en promenix från Mariebergsskogen tillbaka ner till stan och bilen. Efter detta åkte vi allihop, inklusive Finaste, tillbaka ner till Axvall.

Lördag och söndag jobbade jag hela dagarna. Inte för ansträngande, om jag ska vara helt ärlig. Igår var jag dock ledig och mamma, Finaste och jag åkte till Falköping och Rabalders utförsäljningsbutik. Mamma hittade en snygg, stickad, mörkt korallröd tunika med långa ärmar, och jag fick en vit klänning/tunika. Var verkligen i stort behov av något fint, så det togs tacksamt emot. Strax intill låg Falbygdens Ost så dit gick vi och beundrade roliga saker och fikade lite.

Det var absolut inte slut på bortskämdheterna. Pappa skickade oss på bio på kvällen, Inception. Bra film.

Idag är det sistasistasista jobbtillfället. Ska hinna ett besök hos M först, sen blir det kvälls-/nattjobb. När jag väl kommit tillbaka frå jobbet imorgon så ska vi HEM! Längtar till min lägenhet så jag tror jag går av snart. Där väntar även Finastes föräldrar. Ska bli kul att få träffa dem igen. Var hemskt längesen nu.

Nästa vecka börjar jobbet! Nervöst, men oooh, så roligt!

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback