Sjungit

Har redan avverkat dagens rep. Egentligen skulle vi hålla på till halv tre, tror jag, men vår dirigent är extremt duktig och effektiv. Framförallt duktig. Att dirigera kör och orkester är verkligen två helt olika saker, men han fixar det galant. Samtidigt, dessutom. Och idag kom jag ihåg öronpropparna. Bra att ha när man står precis bredvid slagverkaren med sina pukor.

Artisterna var där, nästan allihop, idag. Hebbe Sisters (finns på YouYtube, gick långt i Talang 2009, har jag hört), Sven-Erik och Oskar Magnusson, Annika Törnqvist (Da Buzz), Rikard Wolff och Fredrik Zetterström ska vara med och underhålla. Kommer bli jättekul! Sen tillkommer ju bara en liten sinfonietta också ;) Och så vi, såklart. Den fantastiska Frödingkören. Wiii.

Nu ska jag brygga en kopp kaffe till Finaste. Han sitter och kämpar med att göra Doccens alla segerfilmer till en enda DVD-film. Stackarn. Det går alltid till en viss punkt, men när skivan precis ska bli klar så tar det stopp. Oavsett program. Och ändå ger han inte upp. Finaste, finaste han.

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback