Laddar upp

Här sitter jag med en tallrik fil framför mig och laddar upp för dagens intervju. Hoppas verkligen att det ska gå bra. Vill så himla gärna få ett jobb här hemma. Tänk vad skönt. Tio minuters bussresa jämfört med höstens resor på alltifrån en timme (med bil) till upp emot två och en halv timme. Tio minuters bussresa som vid väder kan bytas mot tjugo minuter på cykel.

Finns ju inget som säger, just nu, att det kommer bli ett trivsamt jobb, dock. Det får visa sig. Men skulle jag vantrivas så vet jag ändå att det bara handlar om en termin. Skulle jag trivas så vet jag att jag får vara där en hel termin.

Så måste man tänka. Man ska alltid, alltid utföra ett jobb som om man trivdes med det. Om inte annat för sin egen skull. Att jobba hårt och bra ger goda referenser och möjligheter till andra jobb.

Men nu måste jag göra mig klar!

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback