Lite försenat

Har haft lite annat i tankarna i veckan. G:s bortgång, luciatåg med barnen, sista dagen på jobbet, möte med arbetsförmedlaren... Ja, ni vet.

I tisdags gick jag mitt enda luciatåg detta år. Sen hade vi jättemysig avslutning med kören, även om jag drog mig hemåt till sängen ganska tidigt.

På torsdagen var det så dags för "mina" barns luciatåg. De var jätteduktiga. Jag insåg än en gång att skolans musiklärare inte gillar mig . Jag tror jag hade en åsikt en gång. Det som hände var så löjligt och fruktansvärt onödigt. Hon skulle gå upp och ta ton till luciasången. Den som vet något om, dels att ta ton och dels barn i stor grupp som sjunger, vet att det är fruktansvärt onödigt eftersom de utan komp inte på något sätt kommer hålla ton. Så jag erbjöd mig att hjälpa dem med gitarren. Men då fick jag ett "Neheeej, det ska inte gå någon med gitarr med i tåget".
Ett: Det var inte så jag menade. Jag kunde stått i trappen och kompat tills hon kunde fånga upp kompet med pianot.
Två: Ser det smidigare ut som det blev nu; att hon sprang fram, mitt I tåget, för att komma fram till pianot? Jösses, alltså.
Som tur var så reagerade de andra också. Även om vi lät det bero (bortsett från G som undslapp sig en lagom långsökt kommentar), så vet jag att jag hade resten av arbetslaget med mig.

Av skolrådet fick vi allihop en stor låda med julgotter. Även om det inte var mycket i det som jag gillar, kommer mamma ha något att göra i jul.

Sista dagen i fredags. Kändes lite småvemodigt, även om jag vet att jag har en liten chans att få komma tillbaka i två månader till. Men då ska en massa om och men rätas ut först, så vi får se. Mina härliga kollegor, plus skolan och vår mattant/städerska hade lagt ihop till en fin present. En HANDduk. Den är vit, i linne, och så är det vävt två händer på. Helt i linne, jättemjuk och fin är den. Det roliga med trycket är att han som kom på det gick typ i femman när han skickade in förslaget, sina egna handavtryck, till väveriet. De lät det ligga ett tag, men sen började de använda idén och nu får han provision på varje såld grej. Askul ju =)

Eftersom det varit lucia, men jag inte hade ork, lust eller tid att blogga då, så får ni nu ett försenat klipp. Det är CMB för några år sen, lyckligt trallandes på vad vi i körmun kallar för Dumdum.

Håll tillgodo!


Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback