Sådärja

Inte undra på att det knappt var nån info om klassen. Jag skulle ju inte vara ensam. Vi var tre personal. Undra på det. Det var riktigt hålligång, men trevliga elever när de väl lugnade sig. Värre har jag minsann varit med om. Personalen var dock lite konstigt negativa, och det skälldes en del, varav mycket var ganska onödigt, tyckte jag. Men det var många elever i behov av särskilt stöd, så jag kände mig inte överflödig. Och visst är det kul när man lyckas få även den mest envise lille grabben att göra som man säger. Räkna fyra uppgifter till, tjoflöjt. Och extra kul är det när en som absolut inte ska jobba sätter sig och hux flux har han jobbat tre sidor av fyra, bara för att man sitter där och diskuterar lite. Och efter en stund slog han själv upp i engelskalexikonet och gjorde det bra. Fattade att det skulle vara ing-form, men det kan ju bero på att det var det på varenda uppgift ;) Dessutom ville han hemskt gärna jobba en sida extra, fastän lärarna sa att nu var det lunch. Vi ignorerade dem och gjorde den där extra sidan. En pratuppgift, det passar väl perfekt.

Dagen gick hur som helst rätt fort, och nu har jag hunnit äta lite. Så är jag trevlig innan B och K kommer. Vilket borde vara snart. Ska bli en trevlig helg, det här.

Tjolahopp!

Kommentarer
Malin säger:

Skönt att det gick bra!

2010-02-13 | 08:54:23

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback