Totalt slut i bollen

Gårdagen var halvhysterisk, vilket sittningsdagar alltid är. Packa ihop en massa grejer, iväg till nån av tjejerna och sen sittningsdags. Dags för Gyckeltäflan igår, och mitt underbara A2 jobbade skitbra och det räckte till en andraplats för oss. Vi hade hur kul som helst och det var bra gyckel kvällen igenom.

Vi var väl i säng vid fyra tror jag. Jag slocknade som ett ljus direkt. Upp för städning vid vad som kändes som en okristligt tidig timme. Hursomhelst så var vi några där och städade, och bortsett från att vi inte lyckades få släckt alla lampor (om man nu har en huvudcentral för ljuset, kan man då inte få kunna kontrollera alla lampor därifrån?) så gick städningen snabbt och smärtfritt. ag och Finaste tog hand om panten och det räckte till inhandling av diverse frukostvaror som vi hade med oss till Norén... klockan 13. Åt gjorde vi i alla fall, så nu har jag både duschat, druckit vatten och ätit. Nästan människa igen.

Utöver bakfyllan så är jag halvt hysterisk här.

Om jag har printat ut en ritning över en lägenhet, och vet arean på den verkliga lägenheten... Då är det väl bara att mäta, multiplicera och addera tills jag får fram alla kvadratcentimetrar, omvandla kvadratmeter till kvadratcentimeter, dividera den reella ytan med ritningens yta och POFF så har jag skalan? Men nej, det gick inte det inte. För det enda rimliga jag kommer fram till på det sättet, och det stämmer inte det heller, för så kan jag inte omvandla, är att en centimeter på ritningen motsvarar fyrtioåtta centimeter i verkligheten. Problemet är att då blir dörrarna inte bredare än fyrtioåtta centimeter.

Måste fundera på det där. Hjälp emottages tacksamt.

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback