Seg i kolan, men glad ändå

Hade insjungning till sen kväll igår. Blev således en ganska sen morgon idag. Dagen har varit fylld av fläng. Den började med en ordentlig komplettering av examensarbetet. Åkte sen ner till min lägenhet och hälsade på L och hämtade min post, som bland annat innehöll ett bevis på att jag aldrig gjort något brottsligt mot något barn. Sen skulle vi åka till universitetet. Trodde vi. Istället fick vi först göra dagens goda gärning och således komma ett steg närmare Himmelriket. Precis när vi satt oss i bilen knackade en äldre man på rutan och frågade om han och hans fru kunde få åka med oss ner till stan. De hade missat bussen och hade bråttom ner till banken. Så det blev en liten extrasväng, och våra passagerare var trevliga och pratsamma. Ner till stan med dem, sen upp till Kronoparken och lämna en bok till H. Sen vart det ett jäkla fläng bland dumma skrivare på universitetet innan min kompletterade uppsats äntligen kom ut och lämnades in till rätt person.

Hem och äta lunch, en enkel variant med pasta och vegetariska bitar. Finaste åkte tillbaka till universitetet för kopiering och övning. Själv har jag varit ner på stan och hämtat ett paket med LP-skivor (nu har vi alla ABBA-skivor i LP, yeeey), sen hem och skriva verksamhetsberättelse. Det är väl det jag har gjort de senaste tre timmarna. Nu tror jag dock att jag har fått till den, så nu är det bara lite bilder som saknas.

Nu ska jag hälla upp ett glas vin till mig, och så en whiskey till Finaste så den är klar när han kommer hem.

Bara för att jag vill.


Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback