Tvättar

Sent ur sängen idag, ner till tvättstugan för att se om det fanns tid. Hela tvättstugan var ledig. Perfekt. Har nu satt igång fyra tvättmaskiner och ska ner snart för att köra igång två till. Vi var i stort behov av tvätt. Både Finaste och jag fick en del tvättat hos våra respektive föräldrar, men sen dess har vi inte tvättat alls. Det innebär över två veckor sedan senaste tvätten, för min del. Men nu så. Nu kommer vi lukta gott.

Eller.

Vi kommer inte lukta mycket alls. Är helt insnöad på parfymfritt nu, så det blir parfymfritt tvättmedel för hela slanten. Inget sköljmedel. Så livsnödvändigt är det inte. Dessutom luktar sköljmedel en massa, och de parfymfria luktar asäckligt. Alltså bara parfymfritt tvättmedel här. Det kommer och går med lätt allergi mot olika parfymer för min del. Skarpa lukter går inte och jag får springa igenom blom- och ljusavdelningen på IKEA. Lite jobbigt, men jag överlever.

Häpp, nästa vända!

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback