Hemfärd

Har längtat hem i en vecka nu. Även om det på många sätt varit en bra vecka i Axvall. Jobbade lördag och söndag, samt natten mellan måndag och tisdag och natten till idag. I lördags träffade jag lite folk jag inte sett på länge. Trevligt värre. Tyvärr fick jag bryta upp ganska tidigt, annars vet jag en som inte hade kommit upp i tid till jobbet...

Direkt efter ett nattjobb med alldeles för dåligt med sömn, cyklade jag upp till stallet i tisdags. Fick köra lite häst och greja med lite praktiskt. På kvällen var jag helt slut, efter bara 2 timmars sömn sammanlagt och dessutom cykling på sammanlagt över två och en halv mil. Varav nio kilometer uppför. Såg matchen hos mormor, och sen stensomnade jag redan vid halv elva.

Onsdag och torsdag blev det stalljobb. J telefonterrades hela dagen och K jobbade med annat, så jag fick greja själv i stallet. Det har jag inget emot, jag tycker det är mysigt att gå där och harva. Trav i Åmål på kvällen, vilket visserligen var trevligt på sitt sätt, men inte bjöd något hejdundrande resultat direkt.

Sov uppe i Ljungstorp sen, eftersom vi kom hem sent. J skulle iväg och K jobbade igen, så jag traskade omkring ensam igen. Fick en hel del gjort faktiskt. Plus lite mys med vovvarna såklart.

Natten till idag har det varit lugnt på jobbet. Var det i och för sig i tisdags också, men inatt kunde jag slappna av och fick sova hyfsat bra. Skönt det. Då blir jag mer social ikväll hemma hos N. Vi ska lära honom äta sushi.

Nu ska jag återgå till att vara uttråkad här. Sitter på bussen och är evinnerligt tacksam att det går att koppla upp sig. Vi är inte i Gullspång än, men vi har kommit en bra bit. Snart hemma, hemma jaja. Och hemma är alltid bra.

Hos Finaste.



Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback