Upp med tummarna, och LE!

Det vände rätt fort igår. Jag hade somnat förbannad och jag vaknad förbannad och först efter någon timme fick Finaste ur mig vad det var. Då hade jag inte sagt ett ljud på över 10 timmar (inklusive sömn då, såklart). Finaste är underbar, han vet att man inte kan tvinga ur mig något, utan han låter mig tjura klart och lyssnar när jag skärpt mig igen.

Hursomhelst.

Det hela grundade sig i att något jag sett fram emot, men som ännu inte var helt bestämt, inte verkade bli av, av rent logistiska skäl. Det skulle bli för mycket bilresande, helt enkelt.

Då kom räddningen.

Finaste fick kontakt med Student Consulting tidigat i våras. De kunde inte ge honom jobb rakt av då, men nu ringde de (igår) och frågade om han kunde tänka sig att jobba några nätter framöver. Med start omgående. Nätterna till tisdag, onsdag, torsdag och fredag ska han jobba på DHL:s lastkaj här i stan och bära lådor. Sammanlagt tio nätter. Han har alltså redan jobbat en natt (eller vad man ska kalla det... han jobbar 3-7 på morgonen) och ska jobba imorgon igen (eller inatt, hur ni nu vill ha det).

Detta leder till att Finaste inte kan åka till Malung i helgen och stanna där de två veckor som var tänkt. Och då, mina vänner, blir det inte alls lika långt till Östra Ämtervik. Annars skulle turerna bli många och dyra. Jag, som åker till Axvall imorgon för en veckas jobb, skulle åkt till Karlstad på fredagen, Sunne på lördagen, möta Finaste där (som då fått åka 12 mil enkel väg), vidare till Östra Ämtervik, och sen till Malung. Ni ser. Det går inte.

Men nu blir ju Finaste tvungen att stanna här i stan. Så det blir bara 5,5 mil, och det står han ut med. Wiiiie! Lite trist att det inte blir Malung, men det får vi ordna senare.

Det kommer mera!

Fick ett samtal nu på förmiddagen. Jag är kallad till anställningsintervju den 12 juli, i Arvika (av alla ställen). Exakt vad jobbet kommer gå ut på, vet jag inte, för jag har svarat på två annonser av dem, en för fritids och en för förskola. Det är en typ av vikariepool, men de verkade ha tjänster direkt. Vore väl finemang, om jag finge en förskollärartjänst eller så, för hela terminen =)

Sammanfattningsvis: Jag är på bra humör igen, Finaste arbetar och vi ska på konsert.

Tjoflöjt!

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback