Tjoflöjt!

Kockan sju började vi vrida på oss. Jag mindes svagt att jag antagligen somnade långt innan Finaste kom och la sig. Ännu svagare mindes jag att jag antagligen bredde ut mig över hela sängen. Undrar hur han löste det?

Sju var det. Kvart över sju reste Finaste på sig. Tenta idag. Ingen omtenta dock, utan en förstagångare. Han har verkat hänga med hela kursen, så det ska nog gå bra. Jag låg och vred mig en stund till. Det var oerhört svårt att bara slänga undan täcket och kliva upp. Men till sist gick det och vi kunde duka fram frukost. Havregrynsgröt, och ett jättegott bröd vi köpte igår.

Har jag förresten sagt att jag inte ätit något sött varken måndag eller tisdag? Inte. Hursomhelst, jag har bitit ihop. Eller. Inte varit jättesugen. Men ändå. Jag har inte brukat behöva vara sugen för att köpa något slibbgt. Men inte en tanke på kakor eller sånt har det varit.

Jag veeet. Två dagar, bara.

Men hejja mig.

Nu ska jag plugga. Åkte med Finaste till universitetet, så det finns liksom inte mycket att välja på. Dessutom ska min (som vanligt) opåbörjade hemtenta vara inne på fredag.

Tjoflöjt!


Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback