Ett år sedan

Igår var det ett år sedan vi satte oss på planet mot Krakow. En buss full med studenter. Idag är det ett år sedan vi för första gången fick se en av Europas vackraste städer i dagsljus.

Vilke resa det var! På många sätt. Vi fick se underbara Krakow under vårvintern. Vi fick se omgivningarna runt Krakow, vilket mördade alla fördomar om Polen som ett tråkigt, grått och lerigt land. Vi fick se sådant vi aldrig glömmer. På gott och ont. Mest gott. För vi får inte glömma.

Det senaste året har jag gjort det jag kunnat för att sprida vidare. Besökt skolklasser. Berättat, visat bilder, svarat på frågor, diskuterat. Fått underbar respons.

Sprid vidare. Sprid kunskap.

Var inte rädda för att ta konfrontationer. Läs på, så mördar ni alla argument. Läs på, så ser ni mer. Engagera er.

Och gör den resa jag gjorde. Det tjänar ni på, jag lovar.



Kommentarer
Frida säger:

Oj, vad tiden går fort! Det känns nästan som om det var igår. Gå upp innan alla andra för att slippa trängas, ta vara på tiden och se så mycket som möjligt. Göra helt tvärt emot vad reseledaren säger och gå raka vägen till "knarkparken". Nu är det bara 4 år kvar innan "personnummers spärren" upphävs.

2010-03-22 | 14:39:57
Cecilie - Bloggvärldens mest musikfyllda blogg säger:

Folk har verkligen lätt att få fördommar :)..

2010-03-22 | 15:09:14
Bloggadress: http://ceciliesjostrand.blogg.se/

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback