Här var'e tippat!

Sov till nio idag. Skönt det. Låg och drog mig lite efteråt också. Hade ju inga direkta planer såhär på morgonen så varför skulle jag upp för?

Jaja, upp till sist i alla fall. Hade ju faktiskt lite att göra. Så på med kläder, in i bilen och sen ner till min gamla lägenhet. Allt skräp som jag bara radat upp skulle ut. Soppåsar ner i nedkastet. Batterier till rätt ställe. Resten till tippen. Det var min gamla vägghylla, Missans gamla klätterställning, som av någon anledning stått kvar i två år (fast i garderoben, då), mitt klaffbord, min fläkt, pappersgorgen till badrummet, steppmaskinen samt min spisplatta. Hylla och bord i träcontainern. Den har en läskig grej som rullar fram och tillbaka över allting så det ska bli platt. Hamna inte under den! Det knakade och brakade om mina gamla grejer. Papperskorg i plåt- respektive plastcontainer. Steppmaskin och spisplatta till gubbarna på farliga avfallet. Sist men inte minst skulle fläkten och klätterställningen till Solareturens container. Varför slänga grejer som folk kanske vill ha, som faktiskt fungerar?

Ikväll ska vi bära lådor. Alla kartonger som får plats ska in i Finastes förråd. Resten ska tryckas in i bilen och hem till mina föräldrar. Undrar hur mycket vi får in? Tror inte att de nio kartonger som jag skulle kunna ställa hos mamma och pappa går in i bilen, så vi får hålla tummarna för att det mesta går in i förrådet.

Axvall imorgon!

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback