Såg inte bra ut det där...

Har lite koll på travet från Solvalla här. Såg inte bra ut. Inte alls.

Jim Frick åkte i backen. Det började med att hästen galopperade, snubblade, ramlade snett framåt, hamnade på sidan och rullade över på andra sidan och reste sig. När hästen slog framknäna i backen lyftes sulkyn. I vilken Jim Frick satt. Han flög. Har man tur så välter man ur sulkyn i ett sånt läge. Det gjorde inte Jim. Han flög. Ett par-tre meter och landade med huvudet först.

Han levde när ambulansen åkte från banan. Medvetslös, men vid liv. Andades för egen maskin. Positivt det i alla fall. Hur det kommer gå vet ingen. Men risken är att Jim Frick kört sitt sista lopp. Alltså, jag tror ju inte han kommer dö. Men att landa med huvudet först? Värre olyckor har skett inom travet, men... Att landa med huvudet först?

Jag har sagt det förut och säger det igen. Det är en farlig sport jag valt som fritidsintresse. Men så kan man inte tänka. Då blir man rädd istället. Jag har *pepparpeppartaiträ* inte varit med om någon olycka och hoppas slippa. Är glad över att jag trivs så bra med hästarna och jag är ännu gladare att de är lite korkade så de inte fattar vad de skulle kunna ställa till med. Oftare.

Nu blev jag ju sugen på att köra häst ju...

Hur kan jag bli det efter att ha sett en helt sjuk olycka? Konstig man är.

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback