Till Finaste...

Ett liv, en verklighet
En blommande hymn
En vandring mellan dag och natt
Kommer nånsin vi förstå
Det stora under vi ser på?
Det vackra överflöd som skapats
Till vår glädje?

All min längtan är
En blomma i vår atmosfär
Vildvuxen sträcker den sig
Som ett vackert monument
Över kärlekens värld

Där det ljusa bor
Där gudar tror på människor
Där har jag mod till förlust
Där går drömmar alltid först
Där når träden till himmelen

Kom, fyll mig med ditt lugn
Ditt sinnliga mod
Som sträcker sig till själens bo
Låt mig gråta i din närhet
Låt mig skratta av din kärlek
Låt mig älskas trots de brister
Jag bekänner

All min längtan är
En blomma i vår atmosfär
Vildvuxen sträcker den sig
Som ett vackert monument
Över kärlekens värld

Där det ljusa bor
Där gudar tror på människor
Där har jag mod till förlust
Där går drömmar alltid först
Där når träden till himmelen


Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback