Visst ser det enkelt ut?

Hon bara står och njuter. Och släpper ut en massa fina toner.

Pianisten är inte dålig, han heller. Kolla in när de tar en närbild på "noterna". Bara en massa ackord. Inte ens en text att förhålla dem till. Sjukt begåvad!

Snacka om att mörda myten om att opera bara handlar om glitter och glamour och en massa texter som ingen hör. Det här är den hittills enda typ av opera som jag fixar. Men ooooh, vad jag fixar den.

Hur kan man få det att se då enkelt ut? Och hur gör man för att så tydligt visa att man njuter av varena ton?

Hursomhelst; jag vill kunna sjunga så! Inte bara rent musikaliskt, men också rent emotionellt. Det blir så otroligt mycket vackrare så. Man kan tillochmed tillåtas missa ett par toner, om man bara har den där underbara närvaron. Ljuset i ögonen. Det är sååå många som missar det. Ljuset. Glittret. Njutningen.

Men inte Malena.



Här är allt så nära
jag stannar här ett tag
tar det jag kan bära
och det som är idag

Jag vill bara andas
se färgerna igen
sol och regn som blandas
med ro i skymningen

Jag har orden - och jag följer dem
till min plats på jorden
jag tror jag kommit hem

Här skall dimman lätta
och ljuset bryta in
lägga sig tillrätta
på platsen som är min

Jag har orden och jag följer dem
till min plats på jorden
jag tror jag kommit hem

Får jag orden och jag följer dem
till min plats på jorden
då har jag kommit hem

Hör du orden och du följer dem
till din plats på jorden
då har du kommit hem


Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback