Dag med sjukdom

Har varit jättelåg och lite piggare i omgångar idag. Har haft en temperatur på 38 grader en vända, och det var över en och en halv grad jämfört med vad min normaltemp ligger på. Trots det har jag varit lite piggare i omgångar, men det har varit tillfällen då jag suttit i soffan. Har jag däremot gått upp ur soffan för att hämta vatten eller något (eller kissat, för den delen, allt vatten gör att jag kissar därefter) så har jag blivit helt matt.

Min älskade var en ängel och köpte smörgåsar från SubWay som vi ätit idag. Mumsigt det. Han var borta i mindre än en timme, men under den tiden hann jag slumra till i sängen. Skönt. Inte många minuter, men det var några välbehövliga minuter det.

Jag märker själv att jag svamlar. Är av förklarliga skäl inte helt med i huvudet. Ena stunden har jag nästan feberyrat, i nästa stund har intaget av en Treo och en Ipren slagit till och jag har nästan blivit hög.

Hur kan man, förresten, ha så mycket feber när kroppen är full av värktabletter? Skulle jag haft ännu högre feber om jag inte gått på Panodl, Ipren och Treo?

Och nej, jag har inte tagit mer än rekommenderad dos.

Nu ska jag sluta svamla och se Wallander istället. Tills jag lyckas somna.

Kommentarer
Anna-Karin säger:

Du får krya på dig :)

2010-05-10 | 20:35:07
Bloggadress: http://annakarinandersson.blogg.se/

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback