Hej!

Framme och installerade.

Det vill säga: TV och internet fungerar som det ska. Här står travar med kartonger överallt, en massa grejer som ingen av oss orkar ta tag i. Jag har plockat lite i kök och bad. Det som för mig är viktigast.

Sängern är ihopmonterad, men vi upptäckte att planeringen av hur det rummet ska möbleras måste göras om. Gör mig inget. Kommer bli så bra så. Vi sover i gästrummet tills vidare, eftersom vi ännu inte har råd med en dubbelsäng.

Dagen har gått i ett. Vi åkte och hämtade släpet vid nio. I ungefär samma veva kom mina föräldrar. Vi började packa med en gång. Ut ur ettan, in i släpet. Strax före tio kom Finastes morföräldrar och strax efter tio hade vi fått nycklarna till trean. Så vi lyckades få iväg första lasset ganska snart. Bäst som vi packat nästa vända full kom L och P, som lovat hjälpa till lite. P, Finaste, pappa och jag bar piano. Det står så fint där det står nu, och är inte alls farligt ostämt. En kvarts ton i underkant, skulle jag tro. Och det får jag stå ut med. Jag har ju keyboardet, om jag får pitch-sjukan.

När L och P väl kommit hit gick det undan. Vi bar och bar och... tömde släpet. Så faktiskt, allt kom in. Vi har några småsaker kvar i bilen, sånt vi inte orkade bära förut.

Jag, mamma, pappa och Finaste gick till Vero och åt pasta. Ett av mina favvoställen här i stan. Alla andra tyckte sig ha gjort sitt och åkte hem. Så vi åt, och sen bar det av till Blomsterlandet eftersom mor min tyckte att nu måste vi ju ha en blomlåda. Så jag har fått en fin blomlåda, fem sorters blommor och SMULTRON! Mumsigt när det bär frukt (kan ju INTE skriva "bär bär", det blir helkonstigt). Allt är planterat och klart och står på balkongen.

Kvällen avslutades med det som skulle bli en reunion från musikkursen från ifjol, i samband med att årets grupp redovisade projekt. Bara jag kom, men trevligt hade jag. De hade gjort intressanta projekt, måste jag säga. Efter det hämtade jag Finaste, vi lastade in de sista städgrejorna från ettan (hejdå, lägenheten) och åkte sen och köpte sushi. Det har fått avsluta vår dag. Nu är det slötittande på TV som gäller.

Sen soooooova!

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback