Jaa, det är såhär jag tänker

Egentligen berättar jag bara för Finaste om mina tankar
De tankar jag möter dagligen
När jag hamnar framför spegeln
Eller ska klä mig

Det finns en anledning till att det är som det är
Att jag alltid har de grå på, här hemma
Det finns en anledning till att det är som det är
Att jag gärna går i klänning och leggings just nu
Det finns en anledning till att det är som det är
Att jag undviker mina jeans

De passar precis
Just nu
Men vem vet?

Jag är inte mullig
Jag är tjock
Inte lite rund
Tjock

Ser bilder som inte är mer än ett år gamla
Då var min kropp vacker
Jag var nöjd
Och köpte en klänning jag inte hade råd med
För att min kropp var så fin
Bara därför

Jag är inte tjockast i världen
Absolut inte
Jag har vänner som är större än jag
Men det behöver inte betyda att de
Är mer missnöjda med sina kroppar
De kanske är helnöjda
Vad vet jag?

Så samlas alla tankar
Som fanns förut
Och som jag vill få bort
För jag vet hur det slutar

Jag vet att kan inte kan, inte får
Men jag vet också att det är snabbaste vägen
Och jag vet att vägen lika gärna kan vända
Hur fort som helst

Det var det den gjorde i somras
Och den har inte vänt tillbaka
På gott och ont

Det värsta är
Att det inte spelar någon roll
Att Finaste talar om för mig
Att jag är vacker
Att han älskar mig
Bara mig
Hela mig

Det spelar roll ibland
Men inte när det handlar om sånthär
För min kropp kan jag inte älska
Och då spelar det ingen roll
Att någon annan gör det

Vad spelar det för roll
Att jag lägger upp en plan
Jag följer den inte

Av någon anledning
Fastän jag vet att det är vägen
Som kommer leda mig tillbaka

Tillbaka?
Till hysterin?
Eller till hälsan?

Jaa, det är såhär jag tänker

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback