Ditten och datten

Höstlov på jobbet, och det visar sig även på förskolan. Imorgon kommer bottenrekordet. Då ska det vara åtta barn. På hela dagen. Lägg därtill eventuella sjukdomar, eller oplanerad ledighet. (I skrivande stund kom min kollega och berättade att det blir sex barn imorgon, två lediga alltså) Ja, jag sitter på jobbet. Har inte börjat än, inte förrän nio.

Konstaterade idag att bortsett från väntetiderna så har jag inget emot att pendla. Och väntetiderna stör mig bara när jag ska hem, för då vil jag ju just... hem. Men jag har hittat en liten mysfaktor i att jag knappt behöver visa busskortet längre, att jag vet vilka som kommer sitta på bussen och att samma man, som har en vit fläck på sin sportjacka och därmed vid första anblicken ser ut som en präst, är ute och stavgår i ett högt tempo varje morgon. Idag var han senare än vanligt, bussen hade redan kommit när han kom ångandes över busstationen. Har inget emot att sitta på jobbet och vänta heller. Kan läsa en bok, om jag vill, eller mysa i soffan med en go filt och stooora kuddar. Det jag dock är rädd för, men änsålänge sluppit, är att bli väntandes här till kvart över sju, bara för att jag har missat kvart över fem-bussen om något barn skulle bli hämtat tio minuter försent. Men som sagt. Jag har sluppit det. De få gånger jag tagit sista bussen har jag suttit här på möte eller annat.

Annars är allt lugnt. Mitt knä har snart ihjäl mig, förvisso, men det är faktiskt värre om jag sitter ner än om jag går. Tyvärr är det värst om jag springer. Jaja, det blir säkert bättre. Men jag önskar det vile bli bättre typ... nu.

Igår var vi runt i lite djuraffärer. Jag köpte godis till Missan som jag får träffa i helgen, och så köpte vi en första bok om akvarier. En enkel variant, men något att titta i. Ja. Vi ska skaffa akvarium, om allt går som vi tänker oss. Någon gång i början på nästa år. Men vi måste såklart läsa på och så. Jag vill ha ett akvarium med några kyssguramisar, någon form av "utfyllnadsfisk", typ guppysar och så en algätare (ja, guramisar äter alger, men jag vill ha en såndär som suger omkring på bottnen och på glaset).

Tjugotre minuter tills jag börjar. Ska krypa upp i soffan lite. Stänger idag så det är bäst att vila medan man kan. Sen hem och packa, Axvall imorgon.

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback