Lång dag

Bil till jobbet, som alla tisdagar. Var på ett oförskämt bra humör hela dagen. Skönt det, man vet ju så väl att barnen märker av om det är tvärtom.

När snön försiktigt började falla i Fiskevik så tyckte mina kollegor att jag kunde åka tidigare. Det tyckte jag också. det är något lite småläbbigt att köra i säsongens första snö, även om det bara är små korn som inte riktigt bildar ett täcke. Den behöver inte lägga sig mer, heller. Jag har aldrig gillat snö något vidare och trivs bäst när det är sommarvärme.

Men ååååå, så kan man ju inte tycka. Det är ju sååååå fantastiskt att vi har fyra så olika årstider.

Fuck off.

Jag tycker det räcker med tre årstider. Alla goda ting är tre. Vintern kommer som en fjärde, konspiratorisk årstid med elak snö. Bortbortbort!

Innebandy ikväll. Gick hyggligt, i perioder åtminstone. Jag kommer aldrig bli duktig på den sporten, men det är skoj i alla fall.

Nu skulle väl min dag kunna ses som slut, men Finaste är inte hemma än. Han är inte hemma på tre timmar, och jag kommer inte kunna känna att dagen är helt avslutad innan han är det. Har ju inte sett honom sen halv sex i morse.

Så kom hem nu...

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback