Det var allt ett råddande det här...

Slutade en och en halv timme tidigare än jag trott idag, vilket ledde till två och en halv timmes tidigare hemkomst. Välkommet. Fick skjuts av Finaste till universitetet där jag skulle ha kurs. Trodde jag. Allt bara krånglar med den kursen just nu, och det blev inget ikväll, alltså. Var ju i och för sig en timme sen, men jag hade ju faktiskt trott att jag inte skulle kunna komma alls. Menmen, ingen lärare på plats, bara att ringa och fjäska för Finaste och bli upplockad igen.

Har varit en trött dag. Kom knappt ur sängen i morse. Brukar kliva upp vid fem och greja lite, sen krypa ner igen. Hos Finaste. Idag när jag gjorde det så puffade jag på honom, gav honom en liten puss och frågade vackert om han kunde skjutsa mig ner till tåget. Det kunde han. Såklart. Min fina, fina, Finaste. Ställer alltid upp. Kunde alltså slumra i nästan fyrtiofem minuter till, men trots det så sov jag som en stock på tåget och vaknade bara när det ropades ut vilken station vi var påväg att stanna vid. Tur det, förresten. Annars hade jag kunnat vakna i Oslo, vilket inte hade varit riktigt bra.
Trots tröttheten har det varit en bra dag på jobbet. Barnen var glada och lika goa som vanligt.
Nu ska jag laga lite mat. Min älskling bakar bröd. För min skull.
Han är alldeles för snäll, den pojken... <3

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback