Tjugofemårskris (?)

I början av min studietid här träffade jag en underbar människa. Vi har tyvärr inte hållit kontakten. Men det har inte med detta att göra. Just då skulle hon snart fylla tjugofem, och vi gick runt och skämtade om att "nu går det bara utför".

Det är inte direkt så det känns. Dessutom har jag ju inte fyllt än, det är faktiskt nästan fyra månader kvar.

Men.

Påväg hem från kvällens biobesök såg jag många gäng som var ute och festade. De var inte mycket yngre än jag. Men de var yngre. Och jag insåg att jag redan nu kommer känna mig gammal om jag besöker en nattklubb. En pub är en sak. Där samlas alla åldrar. Men en nattklubb, den besöks till största delen av folk i tjugoårsåldern.

Trots det insåg jag under kvällen att jag vill ha en helkväll på en nattklubb.

Jag vill kyssa Finaste hejdå, säga att jag älskar honom. Få höra att han älskar mig. Ett "vi ses imorgon" och jag vill höra att jag är fin. Vacker. Att jag ska ha jättekul.

Jag vill förfesta lite lagom med ett tjejgäng. Skratta och flamsa, spela kort, dricka. Komma på att NU GÅR JU BUSSEN!, bli först på med ytterkläder, stressa upp alla andra, vingla iväg till bussen som är sen så vi måste vänta och frysa.

På bussen vill jag komma på att jag är lite småtrött. Nästan tro att jag vill åka hem. Bli uppeppad. Smyga med en föredetta vattenflaska, som nu är fylld med helt andra saker. Trilla av bussen i centrum. Ta sikte mot en skränig nattklubb.

Där vill jag ta sikte på närmsta toalett, för kissnödig blir man alltid på bussen. Det är hög musik, skrän och tjim. Jag vill inte dansa utan jag vill supa. Vill ta sikte på baren, skämta med nån random person. Med drinken i högsta hugg vill jag börja leta efter alla jag kom med, eftersom jag alltid lyckas tappa bort folk.

Jag vill hitta någon annan av kompisarna som inte vill dansa. Slå mig ner med denna vid ett redan upptaget bord och börja snacka skit med den eller de stackare som utsätts för oss. Utmana folk att shotta Tequila eller Jäger. Gärna själv bli utmanad. Må lite illa, för det gör man efter ett Tequilarace.

När kvällen är slut vill jag vingla hem till en kompis. Såpass onykter att världen snurrar och jag inte kan sluta le, såpass onykter att jag får för mig att åka på en kall och blöt rutchkana. Men såpass nykter att vi tar oss till vårt mål.

med sminket kvar och med håret uppsatt stupa ner på en madrass, eller bredvid kompisen i sängen, ligga och hicka eller rapa eller snacka skit tills en av oss somnar ifrån alltihop. Vakna med snustorr mun, upptäcka att kudden är full med foundation och maskara, inte ha något annat att ta på mig än gårdagkvällens outfit.

Sakta komma till liv. Jag vill ta en dusch, tvätta bort gårdagkvällen. Vara bakis. Beställa pizza, köpa läsk och godis som jag inte klarar av att äta. Se en disneyfilm.

Komma på att klockan är närmare fem på eftermiddagen.

Då vill jag sätta mig på en buss, komma hem till Finaste och bara bakismysa.



Ska det vara så jävla svårt att få till?

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback