Blivit med häst

Nämen... oj.

Var uppe i Ljungstorp en kort sväng idag. Under den tiden hann jag släppa ut lite snöpigga hästar, glida efter en tvååring (häst, inte barn) med mina skor som är helt utan fäste, bråka med vovvarna, skotta tio boxar och fylla på med spån.

Och.

Skaffa häst.

Inte så allvarligt som det låter. Jag och Finaste delar från och med nu på en andel i en liten kille som heter Sly Way. Och det råkar vara samma lille kille som släpade runt med mig på stallbacken i ishalkan. Att gå med är gratis, sen är det en månadskostnad så klart. Vi är ett nätt litet gäng och det känns kul redan nu. Sedan vi avvecklade stallet kring Luxor (hennes mage är jättestor nu, det kommer bli en monsterbebis) har jag velat vara med och äga häst igen, men inte haft varken tillfälle eller råd, som jag sett det. Nu går jag på månadslön och Sly Way är en pojk som de ser stor potential i.

Avslutar med en bild på min senaste investering. Det är den här gossen som ska dra in min pension ;)


Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback