110118

Godafton.

Nyligen hemkommen från jobbet. På tisdagar går alla till 18, så det är inget att klaga över. Har haft en bra och ganska lugn dag. Började inte förrän 8.30, vilket var skönt.

Annars halkar livet fram. Bokstavligt talat. Det har varit ett decimetertjockt lager med is överallt i en vecka. Nu, när det äntligen börjar smälta bort så väntas det bli kallare. Tyckte det gott kunde fått smälta bort rejält med is först, så man kan gå och cykla. Helst vill jag ju ha bort alla vintertecken, men det är nog lite väl mycket begärt i januari. Så. Snön kan få ligga kvar i trädgårdar och på gräsområden, och sånt. På bil-, gång- och cykelvägar kan det få smälta. Och sen inte komma mer snö. Och så kan allt vara borta i mars. jag har planerat det fint, inte sant? Jag längtar sjukt mycket efter att kunna cykla till jobbet, att bemästra monsterbacken med min nya cykel.

Men det ser ut att få vänta.

Nu ska jag återgå till köket och tillagningen av middagen. Rissallad med gräddfils-/magno chutneysås blir det idag.

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback