Hypokondriker

Går runt här med en kronisk vilja att tvätta händerna och använda handsprit.

Det.

Går.

Magsjuka.

På.

Jobbet.

Jag brukar sällan bli sjuk (pepparpeppartaiträ), faktum är att de dagar jag varit borta från skolan under hela min skoltid i stort sett går att räkna på fingarna. På förra jobbet var jag inte sjukskriven en enda dag. På fyra månader. All annan personal var sjukskrivna minst en gång var, av olika anledningar. Jag var inte det minsta bekymrad under svininfluensaepidemin i fjol. Visst, jag vaccinerade mig, men jag var inte en av dem som länsade apotekets förråd av handsprit. Och just magsjuk, det har jag inte varit sen gymnasiet. Det är över sex år sen just den dagen. Har jag varit taskig i kistan så har det oftast berott på att jag intagit något som jag inte borde ha gjort ;)

Men nu...

Jag vill bara sprita händerna, hela tiden. Har gått och gjort det i tid och otid på jobbet med. Men det är klart. Där har ju vissa barn blivit sjuka på plats. Och man vet ju aldrig vad de har tagit i, som jag själv sen tar i.

Så jag går runt här som en annan hypokondriker och inbillar mig att jag mår lite illa.

Men som sagt. Jag tar i allt trä jag hittar och använder mig av tankar på hur bra det alltid gått. Det ska nog gå lika bra den här gången.

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback