Ovanligt blöt utekväll

Med den rubriken menar jag inte att jag ligger nerbäddad med huvudvärk ena stunden, för att springa och kräkas nästa. Sanningen är väl snarare att jag snart kommer åka på en rejäl förkylning.

Kvällen i Karlstad igår bjöd nämligen på ett hysteriskt regnande. Eftersom det varit kallt det sista och eftersom snön ligger kvar, så blev det såklart uderkylt utav bara fasen, och ALLA bussar ställdes in. Och jag och Finaste som skulle ut och äta... Båda hade tagit ett glas vitt, så bil var inte att tänka på. Vi började således promenera. Det gick fint första fjärdedelen. Sen tilltog det innan så försiktiga regnet. När vi gått ytterligare en fjärdedel så lyckades Finaste vinka till sig en taxi, men då var vi redan som två tvättade kattungar.

Fram till restaurangen kom vi, i alla fall. Vi åt vår älskade sushi och pratade. Snälla nån, låt oss aldrig sluta med det. Inser varje gång vi pratar om det som faller oss in, att vi har mycket att ge varandra.

Vid halv tio lämnade vi restaurangen och begav oss mot Pressbyrån där jag löste in en vinstlott (yep) och köpte nattagodis. Därifrån gick vi slutligen till hotellbaren Café Artist där det blev ytterligare två glas innan vi till sist bestämde oss för att ta oss hem. Bussarna hade ännu inte börjat gå, så vi vandrade bort i det som nu var ett ösregn till taxikön. Och vad är det för bil vi kliver in i? Vilken chaufför? Jo, samma som kört oss från Norrstrand till restaurangen. Han verkade dock inte minnas oss, men i en stad som Karlstad, som kryllar av taxibilar (särskilt en lördagkväll när bussarna inte går), vad är oddsen för att få samma chaufför?

Hem kom vi, av med blöta ytterkläder och skor, av med blöta strumpor och byxor och på med morgonrock. Sen satt vi och umgicks en stund till innan det slutligen blev sängdags vid halv ett. Somnade som en stock, nöjd efter en dyngsur men annars ack så lyckad kväll med den man jag älskar.

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback