Hemma

Efter många om och men, och en sommar med många turer, är vi - hemma.

Det har varit många bussresor till och från Malung för min del, två veckor i Axvall. Vi har haft en del för oss. Ridresa, Taubespel, StoChampionatet. Den här veckan har vi varit i Skövde en kort sväng, fikat vid Herrtorps Qvarn, åkt ut till Brommö i Mariestads skärgård och cyklat och badat, och i går var jag och Finaste på Liseberg. Vi åkte det vi ansåg nödvändigt, det vill säga Lisebergsbanan, Flume Ride, Balder, Juke Box, Kanonen och... hmm... kanske inte var mer. Men det var så enorma köer så det var skönt att bara strosa runt också. Atmos Fear var stängd, annars var vi lite sugna på den.

Jo! HangHai åkte vi också!

Vi åt gott på en av de lite mer normalbilliga restaurangerna, och så spelade vi. Jag vet inte hur mycket jag spelade bort på sånadär hopplösa gripkloautomater (gripklon är ju klenare än en mygga) och hjulen ska vi inte tala om. Men vi fick med oss en liten påse Bilar, en liten påse Twist samt en stoooor ask på två kilo Geisha. Första gången någonsin jag tagit hem en stjärnvinst! Wihoo! Men den kostade en del också, som sagt...

Nu ska vi besöka vår vackra sommarstad och försöka inhandla framförallt nya joggingskor till mig. Finaste ska hitta nya vardagsskor och så blir det mathandling. Ikväll blir det restaurang för att fira. Livet ska firas ikväll, tror jag.

Gör det ni med.

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback