Jag har lärt mig något nytt

Framförallt tillägnas det här inlägget min älskade vän M, som har ägnat sjukt med tid åt att fläta mitt tjocka, glidiga (det faller ur alla frisyrer man gör), ohjälpsamma och tidvis långa hår.

Nu har jag lärt mig att göra inbakade flätor på mig själv!

Eller ja...

Under Ransätersstämman blev jag uttråkad på en av logarna och ställde mig och började pilla lite med håret på höger sida av benan. Märkte efter en stund att det nog blev en fläta, så jag fortsatte, sen blev det försiktigt ner i väskan med en hand i flätan, medan jag letade hårnålar med den andra. Efter en stund gav jag mig på den vänstra sidan också. Blev helt okej det med (enligt K i alla fall).

Så den senaste månaden har min frisyr varit två inbakade flätor, på vardera sidan av benan, och tillslut samlas de båda i en hästsvans. Jag har en gång fått till det så att jag hade två flätor, alltså att jag fortsatte fläta även längre ner i håret. Funkade, men mitt hår är rätt kort, och framförallt uppklippt nu, så det var inte det bästa.

En frisyr som passar mig perfekt. Antalet hårnålar som krävs för att hålla flätorna på plats är ungefär hälften mot vad som krävs annars. En fläta kan jag inte än, mest på grund av att håret är så kort på sidorna av huvudet, det når liksom inte upp till hjässan en del av det.


Lite bilder på snabbvarianten idag (det har sett bättre ut):








Kommentarer
Moa säger:

Vad fint! Skulle också vilja lära mig. Har du några bra tips?

2011-07-11 | 01:53:20
Bloggadress: http://stylebywidell.blogg.se/

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback